vineri, 18 mai 2012

Cele 6 chei ale dezvoltarii personale:

Am intrat,prima oară, în contact cu conceptul de dezvoltare personală undeva prin 2006,daca nu ma insel.
Visul meu era să dezvolt,cat mai bine posibil,"afacerea" pe care tocmai o demarasem,adica sa devin antreprenorul de succes sau sa devin manager pentru o companie care rulează mulţi bani.Eram foarte ambitios
Am zis da, vreau să mă dezvolt personal. Suna bine,nu?
Am fost pus,pentru prima oară, în faţa deciziei de a mă dezvolta personal  şi m-am “fâstâcit” eu aşa, până când am zis: “Da, e cazul măcar să încerc”. A urmat o perioada intensa de studiu si de documentare în care am învăţat foarte multe.Citeam cam tot ce imi cadea in mana,in special de pe internet (interesant este fraprul ca,desi ii cumparasem fiicei mele primul calculator,un "performant Pentium 2 sau 3,nu stiu exact,undeva prin toamna lui 2000,in 2005 cant am instalat internetul nu stiam nici macar sa deschid calculatorul.Pe atunci nu ma pasiona,nu prinsesem acest "virus").De atunci sunt pasionat de ceea ce înseamnă potenţialul uman.

Am început să citesc din ce în ce mai mult şi am realizat că am descoperit nişte tipare, nişte elemente care transpar din toate incercările mele de a deveni mai bun.
Nu am denumit în mod accidental articolul: “Cele 6 chei ale dezvoltării personale”. Ele au fost foarte bine alese şi reprezintă pilonii dezvoltării mele în general.
Pe măsură ce pilonii aceştia devin mai groşi şi mai înalţi, simt că sunt mult mai competent şi mai pregătit pentru orice provocare.
Pilonii pot părea banali, însă până nu îi exersezi cu 100% conştiinţă şi seriozitate în viaţa ta, nu o să îţi dai seama de importanţa lor.
Ceea ce îţi recomand eu din acest articol este să extragi ce ţi se poate potrivi sau poţi adapta şi eventual să citeşti printre rânduri.

Cele 6 chei ale dezvoltarii personale


Cheia1: Productivitate
Ca să te dezvolţi personal trebuie să îţi măreşti productivitatea. Asta presupune să îţi dezvolţi capacitatea de a spune nu ţie şi celor din jur, să fii capabil să te dai bătut sau să mergi ma departe, să fii capabil să alegi intre bine si rau,intre corect si incorect la momentele potrivite şi să faci lucruri pe care trebuie să le faci.
Pe măsură ce eşti mai dezvoltat, devii mai productiv, pentru că reuşeşti să canalizezi mai bine toată energia şi elimini din lucrurile care nu contează pentru tine.

Cheia2. Pasiune combinata cu munca
  Energia în cazul meu are de obicei 2 surse:
 - mediul: oameni, context, spaţiul unde lucrez, informaţia cu care lucrez,
 - ceea ce fac efectiv: munca propriu-zisă
Ştiu să fac foarte multe lucruri, dar accept să fac doar câteva dintre ele.Mai bine mai putine,dar bine facute,decat multe si facute prost.
Întotdeauna încerc să mă limitez la ceea ce îmi place să fac. Cu cât mai sunt pasionat de ceea ce fac, cu atât  mi se pare mai lejer si,fara nici o indoiala, sunt mai productiv.
Faptul că scriu reprezintă o pasiune, dar reprezintă şi o bună parte din munca mea.
În era informaţiei, nimeni nu ar trebui să mai facă lucruri pe care nu şi le doreşte. Cel puţin nu o perioadă îndelungată de timp.

Cheia3. Minte ca de geniu
Nu, nu sunt un geniu. Din contra,consider ca am,in permanenta,ceva nou de invatat.Nici nu ştiu care este IQ-ul meu. Foarte probabil este unul mediu.
Însă abordarea mea este una împrumutată de la mari minţi ale lumii.
Ascult muzică pentru a mă concentra.
Îmi imaginezi rezultatul final.
Fur idei remarcabile ca un artist.

Cheia4. Influentare prin abilitati sociale
În ciuda faptului că nu mă bag în seamă cu mulţi oameni, îmi este foarte uşor să relaţionez cu o persoană nouă.
Mai ales după ce am stabilit un interes sau un duşman comun (Duşmanul comun nu trebuie să fie neapărat o persoană, ci poate fi un concept, un obicei, o idee).
Eu văd,prin abilităţile sociale,nu neapărat o metodă de a cunoaşte oameni noi, ci mai degrabă de a reuşi să influenţezi pozitiv alte persoane sau anumite comportamente de grup.
Faptul că poţi să influenţez pozitiv nişte oameni reprezintă,probabil,principalul motiv pentru care unii oameni vorbesc în public.Pe mine,personal,acest stadiu inca ma depaseste.

Cheia5. Integrarea povestilor in viata proprie
Imi plac mult poveştile şi consider că poţi învăţa foarte uşor dacă reuşeşti să integrezi o lecţie într-o poveste.
Oamenii relaţionează foarte uşor cu personajele dintr-o poveste.Capacitatea de a integra o poveste mi se pare magică.Îmi place să discut cu oameni care au poveşti de viaţă incredibile. Sunt exemple reale, care pot furniza inspiraţie pe termen scurt şi lung.
În general am observat că mulţi se feresc de a povesti viaţa lor sau de a asculta poveştile altora. Probabil se gândesc că o să descopere ceva care o să îi schimbe, iar acest lucru,de cele mai multe ori, îi sperie.

Cheia6. Capacitatea de a constientiza/interpreta
Eu consider că am o singură abilitate de succes. Am capacitatea de a abstractiza o situaţie care aparent nu afişează un tipar.Pot extrage lecţii extrem de utile şi de reale din activităţi banale.
Incerc să observ şi să interpretez ceea ce se întâmplă în jurul meu.
Nu întotdeauna îmi iese, depinde şi de gradul meu de implicare emoţională. Însă când îmi iese, sunt extrem de mândru de ceea ce mă duce capul să fac.
Mulţi au rămas surprinşi de faptul că eu intuiam viitoare relaţii din body language şi din conversaţii.
Cititul ăsta printre rânduri e miraculos şi este foarte util mai ales când aplici aceeaşi tehnică sau abilitate pe tine însuţi şi descoperi că mintea ta acţionează fără ca să apeleze la logică.

Poate veti considera acest aerticol banal si abstract. E posibil.Dar,va spun cu toata sinceritatea ca,pentru mine,aceste metode au functionat. Sunt nişte chei care funcţionează la uşile la care eu bat şi pe care caut să le deschid.
Nu trebuie sa ma copiezi,sau sa pui in practica tot ceea ce am scris.As vrea doar, să înţelegi de unde am plecat şi unde am ajuns,si,in ce masura poti face si tu la fel,cum te poti dezvolta pe domeniul pe care activezi.
Spaţiul de mijloc, îl umpli cu propriile reguli şi concepte. Cele care funcţionează pentru tine. Cele care au logică şi te fac să te simţi entuziasmat în interior, acele lucruri pe care "le simţi".
Dacă ai vreo întrebare pentru mine, o aştept cu cea mai mare plăcere.



Urmareste acest blog,citeste articolele,posteaza comentarii si te voi rasplatii cu cadouri surpriza. Daca nu cer prea mult si daca crezi ca articolul merita,foloseste si butoanele de mai jos.Multumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu