marți, 8 mai 2012

Diversificarea portofoliului de investiții

Recomandarile pe care industria financiară le face cu privire la un portofoliu de investitii sunt,de cele mai multe ori,legate de ideea diversificării acestuia portofoliu pe clase diferite de active si/sau pasive, cu riscuri diferite, tocmai pentru a păstra un echilibru în situatiile când unele tipuri de instrumente sunt pe verde iar altele pe rosu.

Hmm! Să reflectăm putin!

Dacă aprofundăm logica de mai sus, perfect validă de altfel, să vedem ce să intimplă. In situatia în care există acest echilibru între instrumentele financiare din portofoliu, atunci când unele cresc, altele scad. Deci, practic, nu se intimplă nimic în contul meu de client, pentru că ce se castigă pe o parte, se pierde pe alta. Corect?! Da!
Adică ceea ce am făcut eu a fost doar sa gasesc o modalitate prin care sa-mi pastrez banii, deci sa nu-mi pierd banii, în acelasi timp fiind în mijlocul evenimentelor care pot face bani.

Hmm! Să mai reflectăm putin!

Dacă am bani, adică există un nivel de bunastare suficienta, atunci gandirea de mai sus este salutară Si este important de lucrat cu ea, atata vreme cat nu caut să produc bani în plus, sau cel putin nu într-o măsură competitivă.

Daca vreau să fac bani, atunci cred că voi gandi putin altfel. Ceea ce vreau sa fac este să maximizez sansele de a produce cat mai multi bani cu cei pe care ii pun la bataie. Se pastreaza foarte real riscul ca acesti bani sa se diminueze drastic, daca vorbim de investitii financiare. Dar acest lucru poate fi gestionat eficient si eficace prin profesionisti in investitii.

Cu alte cuvinte, parafrazând o vorbă de duh ("Sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine!"), "Nu-mi permit să fiu conservator cu banii mei, pentru că vreau mai multi". Sau mai vechea zicala: "Nu am ce pierde!"
Desigur că există solutii bune si pentru mine! Iar o parte din ele se refera la optiunile pe care le am pe programele de investitii administrate prin asiguratori, în special prin produsele de asigurare cu componenta investitională de tip Unit-Linked. .

*****

Nu este nevoie sa gândesti ca mine, iar orice decizie de investitie trebuie luată după o analiză serioasă si cu concursul profesionistilor.
Dar, fiti atenti si la cine vă consiliază


Urmareste acest blog,citeste articolele,posteaza comentarii si te voi rasplatii cu cadouri surpriza. Cadoul actual este crtea,in format PDF,intitulata "Cum sa traim",aparuta in anul 1912 la editura "Asociatiunii",Sibiu. Daca nu cer prea mult si daca crezi ca articolul merita,foloseste si butoanele de mai jos.Multumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu