miercuri, 18 aprilie 2012

Ghid de supravieţuire în estimarea proiectelor


Cu toţii ne-am lovit de problema estimării unui proiect. Fie că am făcut noi estimarea sau a trebuit să respectăm termenele fixate de ceilalţi. Fie că ne-am aflat în poziție de developeri, designeri sau manageri. Nu ne plac estimările, dar avem nevoie de ele. Dar cum facem să (le) supravieţuim?

După cum ziceam în articolul anterior, am să vă împărtăşesc câteva din ideile, legate de estimarea proiectelor, pe care Michael Cummings, preşedintele RealTimeData, ni le-a prezentat în sesiunea susţinută la DrupalCamp Bucureşti 2011.
Prezentarea sa ne arată cât de importantă este estimarea, cum să facem o estimare, cum să ne păzim de interpretări ulterioare sau cât de important este un mockup / wireframe. Totodată, ne face conştienţi cu privire la cât de importantă este implicarea clientului în realizarea proiectului, cât de important este ca noi să înţelegem nevoile clientului sau ca estimarea să fie făcută de toţi cei implicaţi.
Şi, cum documentarea direct de la sursă este cea mai bună, las slide-urile de mai jos să vorbească în locul meu.
Cred că dacă am urma paşii prezentaţi de Michael Cummings atunci când facem o estimare, multe din problemele ce se adună pe durata realizării unui proiect ar dispărea sau s-ar rezolva mult mai uşor.
Tu cum procedezi când trebuie să dai o estimare?

Un comentariu:

  1. Salut.

    Din păcate, nu am putut găsi o adresă de email pentru a te putea contacta privat. Cred că ar fi cel mai corect din partea ta să menționezi faptul că articolul de mai sus nu este scris de tine, ci este preluat din revista online Ctrl-D și autorul articolului este Călin Cristescu.

    Mersi.

    RăspundețiȘtergere